Домашняя
Учительская
Методическая копилка
Профсоюзный комитет
О школе
Музей истории школы
Наши достижения
БРСМ и БРПО

Воспитательная работа

Шестой день школьной недели
Родителям
Ученикам
Социально-педагогогическая и психологическая служба
Сайты школ города
Библиотека
Контакты
Электронная приемная
Одно окно

Яндекс.Погода

 

День Святого Валентина

 

День святого Валентина

День святого Валентина – история возникновения этого праздника, легенды о нем, обычаи и традиции проведения «St. Valentine`s Day» узнали учащиеся 7-х классов на вечере, посвященному этому дню (12.02.2015) и из газет, выпущенных на английском и русском языках заранее (редакторы: Петровский Андрей и Михадюк Антон -7В класс, учитель Л.А.Шебалина) на вечере звучали стихи и признания в любви на английском языке, были и гадания, и создание «валентинок». Вечер завершился выбором Miss и Mister Valentine

Учитель английского языка Л.А. Шебалина.

   
   
   
   
День святого Валентина
С 10 по 14 февраля 2014 года в школе проводились традиционные мероприятия, посвященные празднованию Дня Святого Валентина.
Среди учащихся 3, 4 и 6-х классов выбрали лучших в изготовлении праздничных сувениров и открыток-«Валентинок». Победителями по мнению жюри стали следующие учащиеся:
В номинации «Валентинка»:
1. Журавкова Вера 3 «Б»
2. Пышная Анжелика 3 «А»
3. Бубнов Вадим 3 «Б»

1. Михальченко Ксения 4 «А»
2. Прокопчик Яна 4 «А»
3. Дубинчик Максим 4 «А»

1. Мелешкина Анастасия 6 «В»
2. Гончарик Ангелина 6 «А»
3. Мирончик Александр 6 «В», Михадюк Василина 6 «А»
В номинации «Сувенир»:
1. Гайдук Ксения 6 «Б», Чигилейчик Карина 4 «А»
2. Тарасевич Виктория 4 «А», Поляков Артем 6»Б»
3. Мелешко Юлия 4 «А», Золина Полина 4 «А»

 
   
2013 год, 7 класс.
   


Под звуки песни Ф. Киркорова “Валентинов день” в исполнении учениц 7А класса, класс, ответственный за проведение праздника, встречает гостей и проводит их в зал. Зал украшен валентинками и плакатами с шуточными поздравлениями.
Валентинов День
Судьба моя - карусель из семи дорог.
Кружится мир в колесе, в колесе тревог.
Я как и все, как и все тоже одинок,
Но как прожить в этом мире не любя?
Замел следы снегопад под моим окном,
А я так ждал, но никто не вошел в мой дом.
Надев пальто я пройдусь и за тем углом
Я может быть повстречаю тебя.

Припев:
Ведь он придет, он придет Валентинов день
Влюбленных день настает - Валентинов день
На белый снег под окном ляжет чья-то тень
И я пойму что я вновь не один.
Ведь он придет, он придет Валентинов день
Влюбленных день настает - Валентинов день
Кольцо тебе протяну, ты его надень,
И да хранит нас Святой Валентин.

Ведь ходишь ты в двух шагах, руку протянуть.
С моим путем должен твой пересечься путь.
А снег идет, снег идет, серебрится путь,
Летит февраль, колокольцами звеня.
И снова нет никого за твоим окном.
Одна зима над тобой шевельнет крылом.
Так выйди в снег, белый снег и за тем углом
Быть может ты повстречаешь меня.

Показ презентации о традиции празднования Дня Святого Валентина с комментариями учителя.
На сцене появляются ведущие праздника – юноша и девушка. Юноша протягивает девушке красивую валентинку и говорит:
Here’s a special valentine
With lots of love for you.
And since you’re very special
Here are hugs and kisses, too!
Ведущие поворачиваются к публике и приветствуют ее.
Девушка: Hello, friends! We’re happy to welcome you at our party today. We’ve been eagerly waiting for it!
Юноша: Today we celebrate St. Valentine’s Day! It’s a special day. It’s the day when people tell each other nice things, they give small presents to their beloved ones, and they speak and sing about love.
Ученик 1.
It’s Valentine’s Day. And in the street
There’s freezing rain, and slush, and sleet.
The wind is fierce. The skies are grey,
I don’t think I’ll go out today.
But here inside the weather’s warm,
There’s no trace of wind or storm.
And you just made the morning shine:
You said you’d be my Valentine.

Юноша: Do you know why this day is called St. Valentine’s Day? Who was this Valentine?
Девушка: There are several stories about the origin of the day. Do you want to learn more about it? Here you are. According to one legend Valentine was a Christian priest in the Roman Empire 300 after the death of Jesus Christ.
Сценки из истории
Голос из-за занавеса:
When the Roman Emperor Claudius II needed soldiers for his army, he made a special law against marrying because he was sure that getting married made men want to stay at home instead of fighting wars. But at that time there lived a priest called Valentine. He couldn’t agree with the emperor’s decision. When he saw that young couples were truly in love, he married them secretly.
Scene 1
На сцене появляются юноша и девушка, одетые в одежды времен Римской империи.
Он: Oh, please! Marry us! We love each other truly! We can’t live without each other.
Она: I’ll die, if you don’t marry us. Please, please. Help us!
(они оба падают на колени)
Священник: I see how much you love each other. I will help you. My daughter! My son! I declare you husband and wife! Live long and be happy!
(врывается стража, они хватают священника)
Стражник 1: Priest, you have been discovered and condemned to death!
Стражник 2: How dare you break the law? To prison! To prison!
Он и она: Farewell, Father!
Scene 2
Священник в тюрьме. Звучит грустная мелодия, исполняется медленный танец. Входит тюремщик с дочерью.
Священник: What a beautiful girl!
Тюремщик: She is my daughter. She is so unhappy. She is blind and will never enjoy the light of the sun! She will never see the blue sky! She will never see the trees! (рыдает)
Священник: I will help you. Come up to me, poor child! Don’t be afraid!
(через некоторое время дочь тюремщика показывает, что к ней вернулось зрение, она счастлива)
Девушка: You’ve worked a miracle! Thank you! You are so kind. Even here, in prison, you show your love for everyone. I’m so grateful to you! May I come to visit you every day?
Священник: Unfortunately, tomorrow, on the 14th of February , I am to die. But I’m not scared and I want to tell everybody on earth, “I love you. I’m your Valentine”.
Голос из-за кулис: Just before his death, on the 14th of February, Valentine sent the girl a farewell message which he signed ”From your Valentine”.
Звучит песня в исполнении учеников 7 Б класса Valentine's Day

Valentine's Day

Roses are red
Violets are blue
Sugar is sweet
And so are you

These are the things
We often say
To each other on
Valentines Day

Cupid and hearts
And chocolates galore
Candy and cards say
'It's you I adore"

So if I ask you
"Will you be mine?"
Please say you'll be
My sweet Valentine

In ancient Rome
Father Valentine
Married the soldiers
'Though it was a crime

He followed his heart
And died for his cause
All in the name of love

Roses are red
Violets are blue
Sugar is sweet
And so are you

These are the things
We often say
To each other on
Valentine's Day

In ancient Rome
Father Valentine
Married soldiers
'Though it was a crime

He followed his heart
And died for his cause
All in the name of love

Roses are red
Violets are blue
Sugar is sweet
And so are you

So if I ask you
"Will you be mine?"
Please say you'll be
My sweet Valentine

На сцену вновь выходят ведущие
Юноша: Now I think everybody understands why this day is observed in many countries of the world. It’s a good time to show your love.
Девушка: Love to your beloved, to your mother and father, granny and grandad, to your sister or brother, to all your relatives and friends.
Юноша: Love is a strong feeling. Sometimes it makes us sacrifice something that we really like.
Звучит песня “My Heart Will Go On” в исполнении ученицы 7А класса.

Every night in my dreams
I see you, I feel you
That is how I know you go on.
Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on.
Near, Far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more, you opened the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on and on.
Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never let go till we're gone.
Love was when I loved you,
One true time I hold on
In my life we'll always go on.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more, you opened the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on and on.
You're here, there's nothing I fear
And I know that my heart will go on.
We'll stay, forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on
.
На сцене появляются ведущие. Девушка читает валентинку.
Юноша: What are you reading?
Девушка: Oh, it’s a valentine card from a secret admirer.
Юноша: A secret admirer? Who is it?
Девушка: Don’t you know? It’s a person who writes valentine cards to someone, but who wants to stay unknown. So he/she signs the card like this “a secret admirer” or “a mysterious friend”.
Юноша: I see. Where do you take these cards?
Девушка: Why? In the mailbox, of course!
Учащиеся инсценируют песню “Our Classroom Has a Mailbox”, после которой дети достают из почтового ящика валентинки и читают их вслух:
1. Here is a valentine,
And this is what it’s for -
To say that every day you’re loved
More and more and more!

2. You’re just the nicest kind of boy (girl),
So very grown up, too.
No wonder that this Valentine
Brings lots of love for you!

3. The rose is red, the violet blue,
Lilies are fair and so are you!
4. Just a little note to say:
“Have a happy, happy Valentine’s Day!
5. If you will be my Valentine,
My charming little dear,
The sun can never help but shine
Throughout the coming year!

6. Valentine! You stole my heart!
You’ve turned my world upside down!

На сцену вновь выходят ведущие.
Юноша: A Valentine card is one of the traditions of this day. Do you know what the symbol of this day is?
Девушка: I think it’s a little boy with a bow and arrows.
Юноша: Cupid is his name.
Девушка: Love is a warm feeling to your mum and dad, to you sisters or brothers…
Юноша: To your teachers?
Девушка: Yes, to your teachers, too.
Ученики читают стихотворение “A Valentine for my Teacher” by Jack Prelutsky
My teacher’s very special,
So I’m making her a heart.
A Valentine that’s sure to be
A proper work of art.

I’ve worked on it all morning,
So it should be ready soon.
I’d like to slip it on the desk
Before this afternoon.

It’s coloured in with crayons,
And it’s trimmed with paper lace
It has flowers, hearts and Cupids.
I can’t wait to see her face.

Юноша: There are lots of songs about love and we invite you to sing the song “My Bonnie” with us.
Учащиеся исполняют шотландскую народную песню “My Bonnie”.
My Bonnie lies over the ocean
My Bonnie lies over the sea
My Bonnie lies over the ocean
Oh, bring back my Bonnie to me

REFRAIN:
Bring back, bring back
Bring back my Bonnie to me, to me
Bring back, bring back
Bring back my Bonnie to me

Last night as I lay on my pillow
Last night as I lay on my bed
Last night as I lay on my pillow
I dreamt that my Bonnie was dead

REFRAIN

Oh blow the winds o'er the ocean
And blow the winds o'er the sea
Oh blow the winds o'er the ocean
And bring back my Bonnie to me

REFRAIN

The winds have blown over the ocean
The winds have blown over the sea
The winds have blown over the ocean
And brought back my Bonnie to me

REFRAIN
Девушка: The story is so sad, but it has a happy end. Love is a tender feeling but it sometimes hurts.
Ученица 7 А класса исполняет песню “Hurt”
Christina Aguilera

Seems like it was yesterday when I saw your face
You told me how proud you were but I walked away
If only I knew what I know today
I would hold you in my arms
I would take away the pain
Thank you for all you've done
Forgive all your mistakes
There's nothing I wanna do
To hear your voice again
Sometimes I want to call you but I know you won't be there


I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I hurt myself by hating you
Somedays I feel broke inside but I won't admit
Sometimes I just want to hide 'cause it's you I miss
You know it's so hard to say goodbye when it comes to this


Would you tell me I was wrong?
Would you help me understand?
Are you looking down upon me?
Are you proud of who I am?
There's nothing I want to do
To have just one more chance
To look into your eyes and see you looking back


I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I've had myself
If I had just one more day, I would tell you how much that
I've missed you since you've been away


Oh, it's dangerous
It's so I'm afraid to try to turn back time
I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I've had myself
By hurting you


На сцене вновь ведущие
Девушка: Oh, such a beautiful English song! I think English is the most wonderful language. I love English so much! It’s great that English helped us speak about love today! Watch the video, listen to the song and answer the question: What is love? Can you tell us?
Ученики исполняют песню “Я буду с тобой” с подтанцовкой, демонстрируется видеоклип.
Я буду с тобой

Я буду с тобой, ты будешь со мной, и
Мы вместе пойдем гулять под луной!
Я буду любить, ты будешь молчать,
И в глазах я твоих увижу печаль.


Я буду с тобой, ты будешь со мной, и
Мы вместе пойдем гулять под луной!
Я буду любить, ты будешь молчать,
И в глазах я твоих увижу печаль.


Проигрыш.

Я буду с тобой, ты будешь со мной, и
Мы вместе пойдем гулять под луной!
Я буду любить, ты будешь молчать,
И в глазах я твоих увижу печаль.


Я буду с тобой, ты будешь со мной, и
Мы вместе пойдем гулять под луной!
Я буду любить, ты будешь молчать,
И в глазах я твоих увижу печаль. (3 раза)

Девушка: So, what is love?
Учащиеся отвечают на вопрос. Варианты ответов:
Love is walking in the moonlight together
playing on the slides together
riding a bike together
giving small presents to each other
drinking tea or coffee together
discussing things together
walking in the rain together
giving hugs
sharing and caring
going to the cinema together
thinking of each other
not reading each other’s messages
loosing appetite
etc.

Юноша: Thank you for the wonderful explanations! We hope that you’ve enjoyed our today’s performance. Thank you for your attention. Be happy! We love you!